Jesteś tutaj: strona główna » Sieci współpracy i samokształcenia » Sieci współpracy i samokształcenia w roku szkolnym ...
Sieci współpracy i samokształcenia w roku szkolnym 2020/2021
W roku szkolnym 2020/2021 w PODNiDM w Pabianicach funkcjonuje 5 sieci współpracy i samokształcenia, umożliwiające doskonalenie warsztatu pracy i rozwój zawodowy zainteresowanych nauczycieli i dyrektorów w wybranym obszarze.
1.Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół i przedszkoli „EDU-kawa – dyrektorskie spotkania edukacyjne przy kawie”. Celem działania sieci jest wymiana doświadczeń między uczestnikami oraz nawiązanie współpracy, analiza rozwiązań praktycznych („dobrych praktyk”), tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby dyrektorów uczestniczących w sieci oraz korzystanie z indywidualnego metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów.
W ramach sieci zaplanowano następującą tematykę spotkań:
- Decyzje administracyjne i kierownicze w szkole i ich podstawy prawne
- Neurodydaktyka, czyli jak wykorzystać potencjał mózgu?
- Dostęp do informacji publicznej w placówce oświatowej
- Kim jest pokolenie „ płatków śniegu” – nowe wyzwania w edukacji
- Procedury postępowania z dzieckiem w sytuacji kryzysowej w szkole
Koordynatorzy Sieci: Małgorzata Biegajło, Joanna Streit-Wlaźlak
2. Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli ze stażem pracy od 0 do 4 lat „Akademia młodego nauczyciela”. Celem działania sieci jest wspieranie młodych nauczycieli w rozwoju zawodowym i budowaniu warsztatu pracy.
W ramach sieci zaplanowano następującą tematykę spotkań:
- Podstawowe narzędzia w pracy zdalnej nauczyciela
- Jak w pracy zdalnej wykorzystać platformę Microsoft Teams?
- Jak poradzić sobie z uczniem ,,trudnym”?
- Jak budować autorytet nauczyciela?
- Jak dzielić się doświadczeniami?
- Współpraca z rodzicami
Koordynatorzy Sieci: Agnieszka Kik, Anna Starzyńska – Kloze
3. Sieć współpracy i samokształcenia w zakresie edukacji przedszkolnej „Nauczanie przez doświadczanie”. Celem działania sieci jest wymiana doświadczeń między uczestnikami, integracja, wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli/dyrektorów, promowanie przykładów ,,dobrych praktyk w zakresie przygotowań uczniów do egzaminu z przedmiotów przyrodniczych oraz rozwijanie współpracy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie przygotowań do egzaminu ósmoklasisty.
W ramach sieci zaplanowano następującą tematykę spotkań:
- Metodyka pracy metodą eksperymentu (model 5E i model IBSE), doświadczenia i eksperymenty w podstawie programowej przedmiotów przyrodniczych
- Egzamin klas ósmych z przedmiotów przyrodniczych
- Przedmioty przyrodnicze w sieci (gdzie, co i jak?)
Koordynatorzy Sieci: Katarzyna Karpowicz – Krupińska, Anna Romańska
4. Sieć współpracy i samokształcenia w zakresie TIK ,,Genial.ly – inspiracje w zakresie TIK”. Celem działania sieci jest wymiana doświadczeń między uczestnikami, integracja, wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz promowanie przykładów „dobrych praktyk” w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii.
W ramach sieci zaplanowano następującą tematykę spotkań:
- Platformy, które można wykorzystać do pracy z uczniami
- Generatory dostępne w sieci do tworzenia ciekawych lekcji i ich możliwości wykorzystania podczas zajęć
- Jak stworzyć ciekawą lekcję, korzystając z bazy pomysłów?
- Prezentacja ciekawych zajęć dla uczniów
Koordynator Sieci: Dorota Lauer – Tomecka
5. Sieć bibliotekarzy szkolnych ,,Czytelnicza Gra Miejska”. Celem działania sieci jest zachęcanie uczniów do czytania książek.
W ramach sieci zaplanowano następującą tematykę spotkań:
- Rozwijanie kreatywności – niestandardowe propozycje kontaktu z książką
- Propagowanie aktywności fizycznej
Koordynator Sieci: Agnieszka Kik we współpracy z Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką w Łodzi (filia w Pabianicach)