Jesteś tutaj: strona główna » Aktualności » Kierunki polityki oświatowej państwa
Kierunki polityki oświatowej państwa
Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2017/2018 następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
2. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
3. Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
4. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek.
5. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
6. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.
Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2016/2017 następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.
3. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
4. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Minister Edukacji Narodowej dokonał zmian kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 wprowadzając piąty punkt o treści:
5. Przygotowanie do wdrożenia od roku szkolnego 2017/2018 nowej podstawy programowej
Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2015/2016 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1. Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.
2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez zaangażowanie przedstawicieli partnerów społecznych w dostosowywanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
3. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
4. Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym.
Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2014/2015 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1. Wspieranie dziecka młodszego na I-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki.
3. Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
4. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.
.
Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2013/2014 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.
3. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów.
4. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.